torsdag 21 februari 2008

"Grön express skogen", det säger ju allt

Vad är Mölnlycke för något egentligen? Jag menar, det hade ju känts bättre att bo i Mora än i Mölnlycke. Man hör ju på namnet hur misslyckat det är att bo här, på vischan. Och dom som bor här gör inte saken bättre! Vet inte om ni har mött tillräckligt mycket människor för att ha kommit till den insikten att ungefär 80 % av jordens befolkning är idioter. Och då menar jag verkligen idioter. Idioter som tror att dom är smarta är ännu värre men det orkar jag inte ens ta upp. Men som jag sa otrevliga, egoistiska äckliga idioter. Vi tar ett exempel, sätter man sig på bussterminalen här i mölnlycke möts man minst av 5 ilskna blickar, varför? det kan ingen svara på. Här är det modernt att se sur och övergiven ut.
Jag vet att man inte skall dra alla över en kam, och det gör jag verkligen inte heller. Jag riktar denna text till dom som förtjänar det, idioterna.
Idioterna är även dom som sätter sig i en buss kl 7 på morgonen, ringer en kompis och pratar det högsta dom kan när alla andra försöker sova. Det är även dom som går före i icakön när man själv ska köpa ett äpple, "amen alltså jag har jätte bråttom". Okej? Jag vill väll inte stå här jag heller din jävla idiot.
Idag när jag satt på bussen på väg hem, satte jag mig ganska långt bak avsiktligt. Jag ville bara lyssna på min mp3 och sova tills jag var framme. Men jag kunde fan inte koncentrera mig för det satte sig en kille snett brevid mig som tittade på mig stup i kvarten för att sen vända blicken när jag tittade surt tillbaka på honom. Då tror man ju att man har något konstigt i ansiktet. Jag fantiserade om att fråga honom vad hans problem var, och hade han svarat inget hade jag smällt till honom i ansiktet med en metro bara för att markera mitt revir, man får fan inte titta på varandra när man sitter på bussen på väg till Mölnlycke.
Vet ni hur länge jag har bott här eller?

Inga kommentarer: