måndag 18 februari 2008

Killen jag kallar J


J är hemma igen, han har varit borta i ca 8 månader. Ni som inte känner mig förstår nog inte vem J är, men han var alltså min såkallade "crush" när jag gick i 8-9 på min förra skola. J jobbade där som vikarie, och jag tyckte att han var en fröjd för ögat.
När jag slutade 9an så fortsatte vi faktist att prata, vi höll kontakten via msn och enstaka promenader. Sommarlovet mellan ettan och tvåan i juni åkte han till Australien för att plugga och bli mer världsvan, men nu är han som sagt hemma.
Ska jag beskriva J med tre ord så blir det, tankspridd, impulsiv och glad. En riktigt skön kille.
Jag har inte träffat honom nu sen han åkte till Australien, men vi har pratat på msn.

Idag när jag åkte hem från skolan vid tre-fyra tiden skulle jag byta buss i centrum från 603 till 604 när jag såg J. Han satt på en buss som heter Grön Express skogen och han var supergullig som vanligt. Han åkte hem från Göteborgs Universitet där han säger sig numera spenderar sin tid. Det känndes kul att se honom efter så lång tid, och det är faktist riktigt skönt att han är hemma igen, inte för att vi umgås eller träffas eller så men det känns bara skönt.



Mickis♥

2 kommentarer:

Emma sa...

haha vem umgicks inte med jocke efter nian? promenader filmkvällar, tälta, bada you name it

Michaela RV sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.