tisdag 19 februari 2008

Jag, vegetarian?


Allt började på mitt x jobb Le croissant (som jag dessvärre fick kicken ifrån pga "lågsäsong" som dom kallade det), när jag en dag pratade med kockinnan där om Lasagnen som vi serverade. Jag åt nämligen alltid lasagnen när jag hade lunch och jag frågade henne vad det var som gjorde den så god. Hon tittade äcklat på mig och sa, äter du lasagnen? Yes, klart man gör det! Nej men usch, svarade hon då. Det är ju förfan vener och blodådror i den köttfärsen.
Jag trodde inte på henne, men hon övertygade mig genom att plocka fram ett köttfärspaket och pilla fram något som såg ut som ett litet litet kort sugrör, en blodådra! I den sekunden lovade jag mig själv att aldrig mer äta kött, det höll i två veckor. Vegmaten smakade inget och konstistensen var som kattmat. Det funka ju inte!
Det här var början till min köttfobi. Nu äter jag inte, korv, köttfärs, grillad/kokt kyckling, köttbullar eller kött där man ser fettet i. Detta håller ju inte i längden för man måste ju få i sig bra saker som kött innehåller, vad det nu är. Järn och eller kolhydrater typ.
Thank good for the salmon tänkte jag! Som en räddare i nöden har jag börjat älska lax, laxlaxlax. Det måste ju vara nästan samma sak som kött, för gris är ju ett djur och fisk är ju ett djur. Am I right? Men grejen är den att jag har börjat äcklas av lax nu också. Vet inte om ni har lagt märke till det men ibland när man ska dela laxen för att ta en tugga är det typ "slibbstreck" mellan den stora laxbiten och tuggan du tänker ta. USCH! Så helvete, jag får väl helt enkelt gå tillbaka till smaklösheten och kattmaten!




Puss Mickis

Inga kommentarer: