söndag 6 april 2008

Idol

Jo, jag känner att jag måste berätta historian bakom mitt Idol framförande. Kan tänka mig att det är många av er som undrar varför jag ställde upp osv. Till det här inlägget får ni gärna ställa frågor som jag kan svara på i ett senare inlägg.

Ja det va förra året någonting, jag och min kompis Astrid hade pratat om att gå dit men det va liksom aldrig något seriöst i det vi sa.
Men så kom någon av oss på ett vad, "Den som inte ställer upp i Idol får bjuda den andra på restaurang". Riktigt ballt vad känner jag.
Klockan va ca 12 på natten då vi bestämde oss för att åka in till stan och börja köa. Vi tog med oss en filt och godis har jag för mig(?) inte vetandes vad som väntade! Vi kom dit och ställde oss i kö, det va minusgrader, fulla ungdomar och vi va hungriga! Det va förjävligt helt enkelt. Men vi köade hela natten och hela morgonen. Vi kom inte in i själva "Idol huset" förräns på eftermiddagen någon gång. Jag och Astrid fick varsit nummer som vi skulle klistra på våra tröjor och en aaa vad ska man kalla det, "vem är du lapp". Frågorna va typ vad gör du på fritiden, spelar du något instrument blabla skit tråkigt. Tiden gick och helt plötsligt ropade dom upp mitt och astrids nummer. En och en fick man gå in i en studio och där stog det två killar med en kamera. Man skulle tydligen berätta om sig själv. Dom ba: vad gillar du att göra på fritiden? Jag: städa. Haha, kunde jag inte komma på något bättre? Skit samma jag bara flummade och sa jätte cpiga saker så dom stog och småskrattade åt mig. Efter en stund när jag var klar med det så va det dags att sjunga för jurryn. Astrid va först! Yes! Hon gick in och kom ut och sa att hon inte hade gått vidare, det gick helt enkelt inte bra där inne. Då va det min tur. Jag gick in och började snacka med jurryn som bestod av en tjej och en kille som va hur trevliga som hellst. Som ni vet så kommer manju inte till TVjurryn direkt utan det är en jurry innan. Jag började sjunga och det gick faktist ganska bra, dom stoppade mig och sa att jag hade gått vidare.
Några dagar senare skulle jag återvända för att sjunga inför TVjurryn, med samma kläder och jag fick inta tala om att jag hade varit där innan och sjungt för en annan jurry (dom klipper ju ihop det). Jag och mina fyra tjejkompisar va där och roade oss. Sen blev det min tur, jag satt utanför jurryn för det va en kille innan mig och då satt Carolina Gynning framför mig och pratade om vad som fanns under hennes kjol osv. Riktigt rolig brud. Sen va det min tur, och aa ni vet ju vad som hände. Eller nä det gör ni inte men jag orkar inte skriva för ni såg ju på tv.
Jag har typ blivit ihågkommen som "det är fan inte jag som går runt med en jävla röd prick i pannan". Jag ser det som en riktigt kul erfarenhet och jag skämms faktist inte överhuvutaget, det va en rolig grej liksom :) Så nu vet ni....Fråga gjärna om jag har missat något.

Nu ska jag hem till Milad och titta på film! Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Du var grym gumman