söndag 20 april 2008

snark

Som ni vet så bor jag i lilla skitiga Mölnlycke, jag har praktiskt taget bott här hela mitt liv. Nästan iaf! Har flyttar runt som en galning med pappa men i det stora hela så har jag bott här hela mitt liv-och jag är less på det. Kan du säga om det är en stad, förort eller en by? Vad är Mölnlycke? Jag kan faktist inte säga vad det är, en förort till Göteborg.
När folk frågar mig vart jag bor säger jag lätt Göteborg. Skulle jag få för mig att säga Mölnlycke får man bara frågan "är inte det långt härifrån, typ i skogen"? Så jag känner att jag bangar det.
När jag har tillräckligt med pengar och pluggat klart tar jag första bästa biljetten härifrån. Jag tänker inte gå i min mammas och min mammas familjs fotspår och bo kvar här. Min mormor har fem barn, tre av barnen bor här i Mölnl. Endast två har klippt navelsträngen och flyttat till Stockholm och Oslo. Jag känner att jag vill bli som dom två, jag vill klippa navelsträngen så fort som möjligt! Skapa mig ett eget liv och en egen uppfattning, vara oberoende och slippa ta hänsyn.
Helt seriöst så tror jag att jag inte tycker om Sverige, verkligen inte. Jag är så långt ifrån patriot man kan komma och när jag ser träskor och dalahästar får jag ångest. Ganska motsägelsefullt att ha sommarstuga i Dalarna men det är ett skönt get away place. Man kommer liksom bort från allt där, slippa snacka med grannar om hur skolan går-alla sköter sig själva helt enkelt. Nu känner jag att jag kommer in på helt fel spår men det jag vill komma till är att jag känner att jag vill testa på något nytt. Allt går i samma cirkel för mig. Jag är för vild för att bara titta på när mitt liv flyter på som vanligt. Jag älskar självständiga människor, personer som kör på impuls och ignorerar konsekvenserna för stunden, mer sånna!
Det finns människor, vanliga människor som aldrig har varit utomlands. När man frågar om dom någon gång har varit utomlands så svarar dom "Danmark". Jag vet inte vad du tycker men "Danmark" är inte utomlands för mig. Man kan ju förfan ta en promenad över till Danmark. Pinsamt.
Önskar att jag kunde fortsätta men jag ska äta vofflor nu, vi hörs sen. Puss

/ mickis

2 kommentarer:

Anonym sa...

åfyfan va bra sktivit! sjukt start tjejen! visste inte att du var så djuup och grejer!

you go girl/ d

Anonym sa...

assååå sorry bananas för förra kommentaren! stavade såå fel där
1. skrivit
2. starkt

men tja på dig;) blink!