måndag 21 april 2008

Kaxiga nobody's

Haha tycker att detta är lite skrattretande i ärlighetens namn. Vet inte vad grejen är men av någon anledning tycker äldre tjejer (kvinnor) om att vara kaxiga mot dom yngre.
Jag kan dra hur många exempel som hellst när äldre tjejer försöker trycka ner mig.
Första gången någon verkligen försökte vara kaxig mot mig var när jag gick i 9an, jag kommer inte riktigt ihåg vad vi höll på med men på något vis eller vänster hade jag, Astrid och skolvärdinnan åkt till ica för att köpa lunch, jag som var skit sugen på en sallad kunde inte hitta den så jag frågade en tjej bakom köttcharken,
-Hej, vet du var era sallader är?
-Äh, mmm. Dom är vid mjölken om du vet vad det är för något...
Haha, jag ba what? Vad hände där liksom. Fula jävla charkkärring.
Livet gick vidare och det kom lite småpikar här och var som inte jag la större energi på, men för någon vecka sen så stog jag och två kompisar utanför ett dagis och kanske inte gjorde världens bästa grej, men det var liksom inga barn där så det var väl ingen fara. Helt plötsligt kommer det ut en dagisfröken och säger ser ni inte skylten om att ni inte får göra såhär här? Ni kanske inte kan läsa?
What på den också?!
Idag så var jag ute och sprang och närmade mig hemmet så stannade jag utanför för att klappa min grannes hund men den blev rädd och sprang iväg, då sa jag och stackarn jag kanske skrämmde honom för att jag är svartklädd. Då säger hon nej det måste vara för att du är översolad.
What?
50 och 60-tals dissar biter verklgen inte på mig, jag bara vill skratta åt dom men väljer att bita ihop och gå vidare.
Men, även perfekta sverige måste ha några rötägg!


xoxo Mickis

Inga kommentarer: