söndag 20 juli 2008

Baka en liten kaka...

Nu är jag hemma från övningskörningen och jag kan säga att det gick sådär, var nog ett halvår sen jag körde senast så jag kom inte ihåg någonting. När mamma sa "nu kan du starta bilen" vred jag bara om nyckeln och tryckte ner gasen hahahaha. Herregud vad jag är dimmig. Efter den incidenten kröp mitt spanska temperament fram som aldrig innan och jag tvärvägrade att köra. Efter fem minuters övertalning från mammas sida kunde jag starta bilen och köra iväg. Körde som högst i 20 km/tim haha, man ska börja långsamt eller vad brukar man säga? Jag bakade precis en kaka - kardemummakaka - min specialitet. Den är klar om ungefär en halvtimma och då ska jag och mami titta på en film som heter Nära och kära. Förut när jag skulle baka var jag sååå nära att hälla i något som hetter Herbes, någon blandning av kryddor isf kardemumma. Mamma han precis stoppa mig, lucky me.

Nu är den klar!

Inga kommentarer: