onsdag 9 juli 2008

Lilililil

Igår. Skit kul, men jag fick i mig en aning för mycket så jag vill inte prata om det. Vaknade 10 imorse, cyklade som en jävel till jobbet (börjar 07:30)...Fuck fuck fuck va allt jag tänkte på just då. När jag kom hem från jobbet idag så såg jag min granne i hans fönster, jag vinkade åt honom och han vinkade tillbaka fast ni vet en "kom hit" vink. Fuck, vad har jag nu gjort tänkte jag. Jag gick till honom och så sa han,
(han)-Är det här din? (håller upp min mobil)
(jag)-Jajemensan säger jag och försöker se glad ut.
(han)-Du var ju inte så nykter igår.
(jag)-Vadå? Hur vet du det?
(han)-Det var ju omöjligt att sova, du var ganska högljud.
(jag)-Heheheeeeeeeeeeeeeeeeeeeee....döda mig.
(han)-Jag visste inte vems mobilen var så jag gick in i din telefonkatalog och sökte på mamma för alla brukar ha en sån i katalogen. Jag ringde henne och sa att jag hade din mobil.
(jag)-(Tack för den ditt jävla snopphuvud) Åh gud vad snällt av dig, seriöst jätte snällt. Men jag måste gå nu för jag är jätte hungrig. Hej då.
Jag är en sån jävla idiot att jag till 99% oftast inte orkar med mig själv. Jag orkar inte ens tänka på vad jag gjorde igår så jag släpper det nu, men hur i helvete kan jag vara så dum att jag inte ställde klockan? När jag vaknade i morse tänkte jag VATTEN och skönt att det är lördag. Men sen när jag vaknade till liv fick jag en sjukt hård chock och kom på att jag faktiskt har ett jobb. Var på jobbet 10 min efter att jag hade vaknat, och det är snabbt måste jag säga. När jag kom dit så fick jag verkligen känna på hur en "walk of shame" känns. Alla mina kompisar som jag har på jobbet tittade på mig och skakade på sina huvuden, en som heter Linnea på jobbet sa,
-Oh herregud Michaela, jag fick en chock av din andedräkt. Du stinker verkligen sprit.
kände jag mig verkligen fräsch. När jag på lunchen tittade mig i spegeln hade jag mascara under ögonen, ruffsigt hår och sprängda ögon. Detta kommer jag ALDRIG göra om igen alltså, dricka när man ska jobba dagen efter. Kan ni ens förstå vilken chock man får när man vaknar och inte vet hur man kom hem? Eller vad man gjorde efter 23:00? Nej, det måste man nog uppleva själv. Men jag säger då det, ALDRIG MER.
Låg i min soffa förut och tyckte riktigt synd om mig själv då ja kom och tänka på att vi människor är riktigt konstiga. Vi har djur som husdjur. Fattar ni hur konstigt det är? Jag menar, tänk om en hund skulle ha en sköldpadda. Förstår ni hur jag tänker? Jag släpper iaf detta nu med risk att låta störd.

Ska kolla på Project runway nu, hörs imon. puss

Inga kommentarer: