onsdag 16 juli 2008

"ute på hal is"

Hej mina kära små bloggläsare, hoppas att ni mår bra. Jag är trött som vanligt fast jag har intalat mig själv att jag inte får somna för att då kommer jag verkligen inte kunna somna ikväll. Gäller bara att hålla ögonen öppna, det är väl ingen biggie?
På mitt jobb handlar allt om snabbhet och noggrannhet och enligt mig funkar verkligen inte dom orden ihop. Antingen är man långsam och mycket noggrann, eller snabb och mindre noggrann i mina ögon - fast inte genom min chefs. "Det gäller att hitta balansen mellan snabbhet och noggrannhet" säger han. Hm, lätt? Med denna veckan har jag jobbar tre veckor, varje vecka får vi en lista på hur många fel vi gör och så här såg min ut.
v.1 = 24 FEL! (Jätte inte okej)
v.2 = 15 fel.
v.3 = 15 fel.
Vem tror ni att det är som delar ut "fel listan"? Jo självklart, min chef. Tro inte att han tar in er på sitt kontor för att gå igenom fel för fel, han kan komma när du sitter och lunchar med listjäveln och berätta inför alla dina kompisar hur många fel du har (det har aldrig hänt mig, thank good). Idag när jag fick min lista så tittade han på mig med en mycket allvarlig blick och sa "du är ute på hal is, hal is". Hehe, okej jag ska bättra mig är allt jag får ur mig och små springer därifrån. Det är nämligen så att allt över 10 fel är oacceptabelt och som ni ser så ligger jag ju nåågot över den gränsen. Allt jag kan göra är att hitta balansen, men det är inte så enkelt som jag vill att det ska vara.
Har jag berättat om hunken på mitt jobb? Han är gorgeous!!! Tänker inte skriva vad han heter men jag kan beskriva honom, han är inte en klassisk skönhet utan han är mer hm hur ska jag förklara så att ni förstår, brandmans dirty där har vi ordet. Vi började tydligen samma dag på jobbet, men han är en aaaning äldre så han sommarjobbar inte haha. Fick chansen att prata men honom ganska mycket igår, men det var verkligen inget flörtande tyvärr. Det var mer,
(han)-Töm den papperskorgen.
(jag)-OKEJ.
Japp, där har ni 65 % av våran konversation. Ganska hett va? Nä men vi pratade lite om allt möjligt, blev allt lite skrattande. Jag ska helt enkelt hålla er uppdaterade på den fronten.
Nu ska jag titta på pcd, puss!

Inga kommentarer: