söndag 20 juli 2008

Ändrade planer

Vi ska övningsköra lite senare ist så jag tänkte ha en liten spa söndag (skrev lördag först hm). Har precis gjort en ansiktsmask sen ska jag måla naglarna, peela kroppen och smörja in mig. Jag älskar att ta hand om mig själv - när jag inte är trött och har jobbat. Vilka söndagsproblem man kan ha, jag och min mamma funderar på vilken vägg vi ska måla om med vi kommer verkligen inte vidare i den diskussionen så vi droppar det för denna söndagen. Visst är vädret lite halvdassigt? Försökte ta kort på vädret förut men det gick inte så bra så vi skippar det haha. Kanske ska ta en promenad sen, vill verkligen gå ut och gå med en hund men det kan bli lite svårt när man inte har någon och jag tänker aldrig fråga min granne igen om jag får gå ut med deras hund, pinsammaste jag har varit med om. Jag knackade på hos min granne för att fråga om deras hund ville ut och gå med mig,
(min granne)-Hej
(jag)-Hej. Allt bra?
(min granne)-Allt är fint, hur är det själv?
(jag)-Jo det är bara bra.
(min granne)-Ska du ut och gå?
(jag)-Yes, och jag tänkte fråga om Fly (deras hund) är sugen på att följa med.
(min granne)-Haha jo precis haha.
Hm, vad svarar man på det?
alt 1: hahahaha jag skoja, hallååå?.
alt 2: småskrattar lite och säger att man måste gå medans man lamt klappar lite på hunden.
Jag satsade på alt 2. Hela situationen var helskum och jag kommer aldrig mer vilja gå ut med någons hund ever. Varför ska jag alltid lyckas göra allt så knäppt, trivs verkligen inte med mitt tänkande och agerande ibland.

Nu ska jag kolla på en film, pusspuss.

Inga kommentarer: