onsdag 11 juni 2008

Första sommarpromenaden

Nu kom jag och mamsen hem, vi har faktiskt gått rätt så långt, vi har tagit 5501 steg under hela promenaden. 8000-10 000 steg är rekommenderat att ta varje dag. Om man är som jag och inte älskar att motionera så är faktiskt promenader ett bra val. Har man en mp3 och ett par sköna pjucks är det bara att tuta och köra. Man behöver inte gå så överdrivet långt se bara till att du är ute minst en halvtimma för annars ger det inget. Jag och mamma pratade och mitt körkort och vad jag ska göra efter skolan. Riktigt tråkiga samtalsämnen men körkort och skolan är sånt jag skjuter upp att prata om med mamma hela tiden. Nu har jag bestämt mig för när jag ska ta körkortet och hur så det känns skönt, när vi kom in på skolsnacket sa jag bara "mm" "aa" hela tiden för om du känner mig vet du att skolan inte är något som intresserar mig, tyvärr. Vi får hoppas att intresset växer nu i trean!

Åh nu måste jag packa, min värsta sysselsättning men det måste göras. Vi hörs när jag är klar med det, puss!

Inga kommentarer: