fredag 27 juni 2008

SATC kväll

Hej bloggen, kom precis hem från min och mammas hel kväll. Men innan jag berättar om den måste jag berätta vad jag och Sherin höll på med ikväll/natt. Igår vid 22 tiden tog jag bussen in till stan, Sheirn jobbade nämligen sent på McD så jag tänkte hålla henne sällskap. När jag kom fram till Sherin jobb var det helt dött så Sherin tog rast och vi gick ut och rökte. Två minuter senare kommer Sherins arbetsledare ut och säger,
-Kassan, nu!
Sherin och jag springer in (Sherin till kassan och jag till personalrummet som är inglasat så att jag kan se "besökarna") och vad vi får se är typ en miljon fulla emos/hårdrockare som är hungriga. Tiden gick och jag satt i personalrummet och vinkade lite till folket och målade lite, men det var så sjukt tyst där inne tyckte jag och fick syn på en radio. På med högsta volym och superstar låten sitter jag och diggar, Sherin gör tummen upp mot mig i fönstret, vad jag inte fattar är att jag har satt på musik i hela McD. Haha. Vid 12 tiden kommer arbetsledaren in till mig och frågar om jag vill tjäna pengar, why not tänkte jag? Städa lobbyn då, säger hon. Snäll som jag är slänger jag på mig gummihandskar och springer ut i lobbyn, det ser ut som kriget. Loskor och ketchup på marken! Jag springer runt och gör mitt bästa för att det ska se någorlunda fräscht ut då en tjej kommer fram till mig,
(Hon)-Det är stopp i toaletten!
(Jag)-Jaha?
(Hon)-Ja?
(Jag)-Menar du med bajs?
(Hon)-Ja typ. Sen går hon.
Jag var skärrad. Inte nog med att jag fick städa upp efter andra svin, skulle jag även rensa toaletten? Nej, där drog jag gränsen.....Tror att det var ungefär 4 pers som frågade mig om jag verkligen jobbade där den kvällen. Sherin bara skrattade åt mig den lilla grisen. Jaja. Vid två tiden på natten slutade Sherin och vi skulle ta vagnen hem till hennes pappa, självklart så hade den slutat gå. Det blev en härlig promenad från Nordstan till Slottskogen. Tummen upp...När vi kom fram satte vi oss ute på Sherins pappas utegård och pratade jätte länge, sen gick vi in och kollade på en kille på tv som sa sig kunna förstå vad bebisar tänker. Efter det kommer jag inte ihåg så jätte mycket, bara att Sherin sa,
(Sherin)-Gissa vad klockan är?
(Jag)-4?
(Sherin)-Nej, 5!
Vaknade först 8 imorse, sen vid 10. Då hoppade vi i kläderna och åkte hem till kära Mölnlycke. Vår frukort blev en chokladkaka (jag kan inte stava till Marabo).

(Smygfoto på sherin my darling)

Nu kommer vi till ikväll! Jag åkte in till mammas jobb vid tre tiden, fick vänta på henne tills klockan var fyra då hon smet från jobbet haha. Vi gick och tittade lite i affärer och så men vi blev så hungriga att vi var tvungna att gå och äta lite, det blev inte Gothia för jag ville till Hard Rock så det blev det ist. Det sjuka var att jag fick beställa en stor stark för mamma, annars brukar inte hon tycka att det är lämpligt att mor och dotter (under 18 år) dricker tillsammans men hon gjorde väl ett undantag ikväll. Där satt vi och drack öl och pratade om allt mellan himmel och jord, jag ät en klassisk hamburgare och mamma åt en caesarsallad. När vi var klara med ätandet knallade vi bort till Bergakungen, köpte lite popcorn och godis och satte oss tillrätta. Ska jag vara ärlig så tyckte jag faktiskt inte att SATC filmen var så överdrivet bra som alla säger, hade verkligen förväntat mig mer men den var helt ok. Men smaken är som baken, tycker verkligen att ni ska se den! Då kan ni avgöra själa om den var bra eller ej.
Ska jag vara ärlig orkar jag inte skriva mer nu för jag har bara sovit 5 timmar inatt, kryper nog till sängs nu. Imorgon ska jag och mamma först shoppa sen till IKEA. Hörs efter det!

(En glad mamma nena på Hard Rock)


Pussar/Mickis

Inga kommentarer: