torsdag 26 juni 2008

Godkväll

Det var allt satan i gatan att inte Turkiet vann, var det så för er också att det var tillfälligt avbrott hur länge som helst? Man dog ju! Nåja, jag ska inte låtsas vara insatt men det upprör faktiskt. Milad och Sherin traskade precis hem. Kvällen har faktiskt varit trevlig, öl och nachos. Efter matchen tittade vi (självklart) på dubbelavsnitten av SATC. Riktigt hett.
Imorgon fyller min kusin 6 år, tror jag det var. Kan ni gissa vad han önskar sig? Nej, ingen leksals bil eller pilbåge som en normal 6 åring brukar önska sig, han önskar sig en insektsdammsugare! Vad är det liksom? Mamma sa att BR säljer det så att det är väl ingen tvekan på att vi får köpa just en insektsdammsugare åt honom även fast jag kommer ha en klump i magen när vi gör det. Nej nu börjar tänka i egoistiska banor som vanligt.
Jag och mamma ska som sagt på SATC filmen på fredag, blir nog middag på Hotel Gothia innan och jag ser verkligen fram emot att ha lite one on one time med henne. Ju äldre jag blir ju mer glider jag från mina föräldrar. Positivt ur mina ögon - negativt från deras. Jag märker verkligen hur dom släpper mig mer och mer ur deras trygga grepp. Med andra ord - förbluffande.
Gud vad jag svamlar! Måste verkligen sova nu, ska till banken imorgon och fixa lite saker, sen ska jag ju på 6 års kalas.

Sov gott...Puss&Kram

1 kommentar:

AnnaB sa...

Min 6-åring önskade sig också en insektsdammsugare. Och normala 6-åringar önskar sig inte pilbågar och leksaksbilar nuförtiden, de önskar sig nintendo.