onsdag 18 juni 2008

Gbg - Lidk - Sthlm - Hel - Sthlm - Lidk - Gbg

Sådär ja, nu är jag hemma igen. Kom precis hem från Milad faktiskt, vi var ett gäng där som tittade på fotbollen. Tyvärr så gick det ju inte så bra som ni alla vet, jag tyckte mest att det var grötit och otaggat, men vad vet jag om fotboll egentligen?
Resan har varit super, skönt att ha lite quality time med pappsen faktiskt. Jag är riktigt trött eftersom jag kom hem från Stockholm idag men jag ska försöka att få detta inlägget så lätt att förstå som det går.

Det hela började när jag i torsdags satte mig på tåget mot Lidköping eftersom min pappa bor där så var det ju lättare för honom om jag kom dit så vi kunde åka direkt till Stockholm.
Vi kom fram mitt i natten till hotellet som låg centralt i Sthlm så det var bara att hoppa i säng. Vi var i Stockholm torsdag-lördag sen på söndagen tog vi båten över till Helsingfors. Sthlm är fantastiskt tycker jag, fast som jag sa till två stockholmare jag träffa, jag gillar Göteborg för att alla är så trevliga där, men jag älskar S för där har dom en annan jargong som är kaxig. Shoppade ganska mycket i S faktiskt, ett par skor, två par strumpor (haha), två bhar med matchande trosor, två klänningar, två tröjor, en blus, massa toffsar och tre underbara diadem. Efter shoppingen lunchade jag i Söderhallen på ett ställe som heter "Fresh".
Min pappa som brukade vara en riktigt stockholmsslirare drog med mig överallt för att visa vart han och hans kompisar brukade hänga - Grodan. Grodan är en underbar restaurang/bar som jag verkligen tycker att ni ska kika förbi när ni är där. Grodan ligger på Grev Turegatan, här kan ni hitta mer info.

Yum!


Söndag, nu var vi på väg till Helsingfors. Konstigt nog har jag aldrig varit i Finland innan vad jag vet så det var kul att åka dit och kolla läget. Resan tog ett helt dygn så vi sov på båten vilket var nemas problemas. Väl framme i Finland checkade vi in på vårt hotell som låg på Skatudden. Superfint hotell, pappa hade bokat sviten och jag måste bara säga att den var helt otrolig. Högst upp i hotellet, två våningar stort hotellrum. Där trivdes jag!
Pappa hade lite jobb att göra i Finland så jag var ensam ganska mycket på dagarna, då gymmade jag och gick lite på stan. När pappa kom hem var det dags för middag. För er som känner mig vet ni att jag älskar Hells Kitchen! Kan ni gissa vem som går förbi mig med värsta filmteamet när jag och pappa är på väg till en rekommenderad restaurang? Jo, han som kom tvåa i programmet! Mina ögon måste ha spärrats upp som fan när han gick förbi för han skrattade och log mot mig. Jag försökte le tillbaka men jag kan tänka mig att jag såg riktigt retarded ut. Haha, jag som är så kändiskåt gick helt upp i varv och började vifta med armarna och fnittra. Jaja, det hela slutade med att pappa tyckte att jag var löjlig när jag två timmar senare fortfarande pratade om det. Den kvällen åt vi lamm på ett ställe som heter Ristorante Gastone.

Sista dagen så tyckte vi att det var dags att hitta på något vettig så vi besökte konstmuseet i Helsingfors. Det var jätte roligt faktiskt. Kan inte riktigt berätta vad det var vi såg - alla tolkar ju konstverken på olika sätt men det var ball.

Blev även lite shopping i Finland, ett par jeans och en hudkräm. Efter alla dagens påhitt var det jätteskönt att krypa ner i en fluffig säng med senaste skvallertidningen och en stoor godispåse och en och annan giffel.

Nu är jag hemma igen och taggar som bara den inför Midsommar. Förhoppningsvis har ni har haft det bra nu när jag har varit borta, jag har saknat er jätte mycket! Men ojojoj vad långt inlägget blev haha!

Jag har försökt att ge er en klar bild av vad jag har hållt hus de senaste dagarna men som ni förstår är det inte lätt att skriva om varenda sekund och minut! Hoppas ni har fått en klar bild av det ändå. Nu ska jag hoppa i säng, sov sött.

Puss/ Mickis

9 kommentarer:

Anonym sa...

underbart! :)

Anonym sa...

du får en att vilja åka till finland trots deras fula språk...;) hehe

Anonym sa...

håll käften, du är ful! /en stolt finne

Anonym sa...

du är ännu fulare / stolt svensk

Anonym sa...

stolt svensk? äckel, HIHIH

Anonym sa...

herregud. gå och lägg er finnar

Anonym sa...

vi är inte TRÖTTA just nuuu

Anonym sa...

banga då!

Anonym sa...

mickis pallar inte alla era kommenatarer, så lägg ner ;) /M