måndag 4 augusti 2008

Cykelresan from hell

Hej min söta vänner, är ni blöta? Det var jag för ett tag sen. Dyngsur! Tror ni inte att jag cyklade till jobbet idag också? Här kan ni se min resväg. Att cykla dit är inte så jobbigt för då har jag nästan bara ner försbackar, men hemvägen är desto värre för då fattar ni ju att det nästan bara är uppförsbackar och dom suger när det regnar så mycket att man nästan inte ser något! Det gick bra idag på jobbet fast jag var med om en ganska pinsam incident. Jag har en kompis på jobbet som heter Bella, hon har ganska långt brunt hår och brukar oftast ha det i en ganska slapp toffs. Jag har också en kille på mitt jobb som heter Per och han har också ganska långt hår fast mer blont brunt i en ganska slapp toffs. Idag vid lunchtid tycker jag att jag ser Bella stå lite längre fram och hon håller på att öppna en dörr så jag börjar ropa "Bella! Bella!!", men jag får inget svar så jag ropar vidare. När jag kommer tillräckligt nära för att se att det var Per jag ropade Bella till skämdes jag jätte mycket och bad om ursäkt. Haha! Men det roliga var att han inte tog illa upp för det har hänt innan sa han. Det är också en ganska rolig historia - eller jag skrattade iaf i ca tio min.
Per hade varit på någon slags släktkalas där hade även hans mormors syster varit som är lite halvsenil vi kan kalla henne Gunilla. När Per hade gått fram till Gunilla för att hälsa sa hon,
-Hej! Jag kan tänka mig att du är Pers flickvän!
Hahahahahha! Klockren tant.

Idag fick jag ett sånt där papper av min chef där man kan se hur mycket man har jobbar, om man har kommit för sent/jobbat över och så där. Ni vet dagen efter Sherins 18 års fest så försov jag ju mig ganska grovt, det stog svart och vitt på papperet hur försenad jag var - 2 tim och 42 min! Det är som att jag har missat att jobbat över ca 6 gånger (fast endå inte)! Fan fan fan. Aja, vad ska jag göra förutom att skratta åt det och tycka att jag var dum som gjorde som jag gjorde. Förresten! På torsdag blir det afterwork med brudarna! Ser verkligen fram emot det. Sen så har jag och Frida (en annan jobbarkompis) bestämt att den 25 när vi får våran lön ska vi gå och fixa naglarna. Jippi. Det ska bli så kul att se Frida i lösnaglar för hon är en sån som jag skulle kalla hård rockare. Men hon säger att han inte är det och hon kommer säkert störa sig på att jag skriver det i min blogg men skit samma!

Nu ska jag titta på filmen "The Cleaner". Som ni vet tittade jag ju på Hankock igår, eller tittade och tittade. Jag somnade innan jag hann se slutet så jag kan tyvärr inte säga om jag tyckte att den var bra eller inte. Vi hörs sen, kram!

1 kommentar:

Anonym sa...

hahaha, måste du berätta för hela världen att du trodde jag var en kille! ;) ;) Pusss bella