tisdag 11 mars 2008

Tipstipstips

Nu kommer lite tips :).....

Först kommer en grej som jag bara slänger in lite käckt, och det är i.d. Världens bästa smink säger jag. Man ser väldigt fräsh och frisk ut, + makeupen är anti-inflammatorisk och anti-bakteriell så den är perfekt för dig med "problem hy". Id är baserat på mineraler, den är så ren att du kan sova med den.
Något som är viktigt för mig är att den inte har testats på djur.


Ett måste nu till våren är ljusa nagellack, släng alla mörka och burriga färger och gå över till den ljusa sidan. Ett nagellack som alla tjejer borde äga är Lancomes "Purple Victoria, Le vernis" som kostar 210 kr.

I tidningen Solo (nr 3) skriver dom om hud hår och naglar.
5 stora nonos för dig som är medveten om ditt utseende är,
♥ Alkohol
♥ Socker
♥ Rökning
♥ Mättat fett
♥ Salt
vilket knappast var en nyhet!

Hud: Vitamin C stärker huden och motverkar rynkor. Har även en positiv effekt på hår, ögon och tänder.
Vart hittar man vitamin C nu då? Broccoli, kål, paprika tomat, citron, apelsin, grapefrukt, kiwifrukt, jordgubbar (mumms), potatis och bär :D Lägg nu detta på minnet!

Hår: Fiskleverolja säger jag bara, köp rinnande fiskleverolja i affären och ta (jag tror att det är en sked om dagen men läs på förpackningen) angiven mängd/dag. Smakar bajs men ditt hår, hy och hjärta kommer må superbra!

Naglar: För hårda och fina naglar ska du äta Järn.
Vart hittar man det? Torkad frukt, ägg, fisk, rödbetor, vetegroddar och sesamfrön.


Tänk nu på det här så hörs vi ikväll

/mickis

Inga kommentarer: