onsdag 12 mars 2008

Tobias Andersson

Jag kan inte sova så jag passar på att ge alla våran Tobias Andersson en applåd. För er som inte har en aning om vad jag snackar om kan jag säga att tobias är Sveriges nya hjälte.
På väg hem från krogen genom Oslos gator natten till måndagen hörde Tobias Andersson, 23, hur någon skrek från en brandhärjad lägenhet. Han agerade blixtsnabbt, klättrade in i lägenheten via balkongen och räddade en kvinna och hennes tre barn från lågorna.
I dag hyllades Tobias som en hjälte hemma hos den svenske ambassadören i Oslo, Michael Sahlin.

Alltså han måste vara sveriges slappaste kille. När jag tittade på tv 4a nyheterna igår sa var han med, han pratade som jag gör när jag är nyvaken/halvsover. Rå skön kille!

Så här skriver aftonbladet:
På väg hem från krogen i Oslo fann sig plötsligt svenske Tobias Andersson mitt i ett branddrama. Och blev hjälte. ”Jag har fått frågan om jag inte borde bli brandman. Men jag trivs bra som kock”, säger han. HAHA?


Allt beröm till dig tobbe, puss på dig!

3 kommentarer:

Anonym sa...

När jag tänker på tobias känner jag mig stolt över att jag är svensk :D

Anonym sa...

sicken läckerbit!

Jocke Magne sa...

Men va fan.. ska man vara hjälte måste man ju ändå se ut som en, eller?!